Frakt og levering
Du kan velge mellom flere ulike leveringsmåter i kassen når du gjennomfører et kjøp. Enkelte leveringsmåter er kun tilgjengelige for enkelte postnummer, eller kan ha begrensninger på vekt og volum. De leveringsalternativene du kan benytte deg av vises automatisk i kassen når du har lagt inn adresse og postnummer.
Levering av gulv
Ved levering av gulv benytter vi Bring Cargo som samarbeidspartner. Bring leverer normalt til kunder i hele Norge (med unntak av Svalbard).
Ved levering til privatpersoner bestiller vi alltid en adviseringstjeneste. Dette innebærer at Bring tar kontakt med mottaker når sendingen ankommer lokal terminal, slik at dere sammen kan avtale når leveringen skal finne sted.
Bring leverer godset til gateadresse på bakkeplan hverdager 08:00—16:00. Mottaker er selv ansvarlig for innbæring. Er det dårlig tilkomst til boligadresse leveres kolliet så nærme gateadresse som praktisk mulig med lastebil (7,5 tonn lastebil). Det er da mottaker som er ansvarlig for videre frakt fra droppsted til gateadresse.
Normalt leveres ditt nye gulv innen 2–5 arbeidsdager. Helt lengst nord og i usentrale strøk må det påberegnes 1–2 virkedager tillegg.
Alle bestillinger over kr 45 000,- leveres uten fraktkostnad.
Ved varemottak er det viktig at sendingen kontrolleres for eventuelle fraktskader. Skader må meldes til oss uten ugrunnet opphold. Hvis ikke fraktskade meldes til oss innen senest 2 dager etter varemottak vil krav om omlevering bortfalle.
Levering av vareprøver
Mindre vareprøvebestillinger av gulv kan normalt sett sendes som brev. De blir da levert direkte til din postkasse. Dersom det ikke er plass i postkassen din vil du få en hentelapp fra Posten.
For større vareprøvebestillinger blir ordren sendt som pakke. Du kan hente pakken din på det utleveringsstedet som du har fått tilsendt på SMS eller e-post når pakken har ankommet. Vi kan dessverre ikke endre utleveringssted etter at pakken er sendt.
Pakken ligger på utleveringsstedet i 14 dager før den blir returnert tilbake til oss.